W poniższych reklamach występują nawiązania do związków frazeologicznych

#1832
Temat utworzony · 2 Posty · 22 Wyświetlenia
  • W poniższych reklamach występują nawiązania do związków frazeologicznych. Wskaż te związki. Wyjaśnij, w jaki sposób zostały one przekształcone i jaka jest funkcja tego zabiegu. Pamiętaj, że związkami frazeologicznymi nie są pojedyncze wyrazy użyte metaforycznie lub żartobliwie. Które z poniższych cytatów można by określić mianem sloganów reklamowych?

    a) Fortuna się kołem nie toczy, fortuna się toczy owocem
    b) Tracisz włosy? Nie trać głowy... Dove
    c) Trzymaj rękę na plusie. PLUS GSM
    d) Maybach. Cztery koła luksusu.
    e) Dobry krem cieszy oko. (reklama kremu pod oczy)
    f) Scholl. Piękna od stóp. ( reklama preparatu do pielęgnacji stóp)

  • 1. Nawiązania do związków frazeologicznych 
    a) Fortuna się kołem  nie toczy, fortuna toczy owocem.-w tym wypadku wykorzystano powiedzenie : "Fortuna kołem się toczy"zostało jednak one przekształcone , by podkreślić fakt, że"fortuna toczy owocem" , czyli wykorzystano szczęście do reklamy owoców znanej firmy produkującej soki.
    b)Tracisz włosy? Nie trać głowy... to powiedzenie jest bardzo znane,szczególnie w firmach kosmetycznych zajmujących się pielęgnacją włosów,jego znaczenie jest bardzo oczywiste , wynika z tego, że utrata włosów nie jest końcem świata i można tego uniknąć stosując produkty firmy Dove
    c)Trzymaj ręke na plusie - tutaj wykorzystano powiedzenie :"Trzymaj ręke na pulsie" oznacza to żeby być z czymś na bieżąco i orientować się w nowych technologiach znanej firmy telefonicznej Plus Gsm. Autorzy tego sloganu zamienili "puls" na "plus" by bardziej podkreslić nazwę swojej firmy
    d) Maybach. Cztery koła luksusu. - według mnie to autorska reklama,samochodu, która podkreśla luksus produkowanego samochodu, jest ona skierowana do zamożnych klientów lubiących markę Maybach.
    e)Dobry krem cieszy oko. -to również autorska reklama podkreślająca działanie kremu pod oczy firmy kosmetycznej, która nastawia się na sprzedaż produktów wpływających na cerę skóry w okolicach oczu, jest wprost napisane , że ich produkty mają zbawienny wpływ na oczy
    f)Scholl. Piękna od stóp. - to także autorska reklama firmy produkującej kosmetyki do stóp. Wykorzystano tu pojęcie piękna , które od stóp wpływa na całą sylwetkę i postać. Jest to proste hasło, ale chwytliwe i firma reklamująca swoje produkty może liczyć na duże efekty i wzrost sprzedaży swoich produktów.
    2. Które z poniższych cytatów można by określić mianem sloganów reklamowych?
    Według mnie wszystkie przykłady to slogany reklamowe. Bardziej lub mniej wpływające na podświadomość konsumenta. Mają jednak one przesłanki , by być dobrymi hasłami reklamowymi. Są one bardzo trafne i trafiają do wyobraźni docelowego klienta. Zatem możemy powiedzieć, że zabiegi zastosowane w tych sloganach są słuszne i z pewnością spełniają swoją rolę reklamową i wpływają na zwiększenie sprzedaży danego produktu. Wykorzystane porównania do znanych powiedzeń sprawiają , że są one bardziej kojarzone i zapamiętywane.


Komentarze do zadania:

Ostatnio dodane zadania: